- 2K
- 6
- 4
Kan hek niet meer openen in Welcome app
Ik kan (denk na update 3.1.1) via de Welcome app het hek niet meer openen (door op het sleuteltje te drukken). Hij geeft aan “deblokkeren mislukt”. Zijn er mensen die dit ook hebben?
Ik kan (denk na update 3.1.1) via de Welcome app het hek niet meer openen (door op het sleuteltje te drukken). Hij geeft aan “deblokkeren mislukt”. Zijn er mensen die dit ook hebben?
Het sleuteltje moet geswyped worden helemaal omhoog of heeft u dat in de instellingen aangepast naar drukken?
Werkt het op andere toestellen of binnenposten van Welcome zelf wel? Anders zou u het systeem 5 minuten spanningsloos kunnen maken (systeemcentrale) zodat alle Welcome apparaten uit zijn en daarna laten opstarten en na 10 minuten nog een keer proberen.
Anders het toestel een keer ontkoppelen in de IP-gateway en daarna opnieuw pairen.
Ok dat is raadselachtig kan het zijn dat het scherm aan de muur en IPGW als master zijn ingesteld? Er mag altijd maar één binnenpost master zijn en de rest moet dan worden ingesteld als slave.
Master/slave instelling IPGW kan u doen als u bent ingelogd in de IPGW. Check daar ook even de NTP Tijdserver dat deze op NL / Amsterdam staat en druk even een keer op OK / Opslaan (dan moet er na 5 seconden een melding komen dat dit gelukt is).
Op het paneel zit er een dipswitch aan de achterzijde hiervoor, let wel als u het paneel van de wand haalt u 3 minuten wacht om het er weer op terug te klikken zodat de elektronica kan ontladen.
Verder anders een keer de IPGW resetten + Welcome App opnieuw installeren en opnieuw instellen (als u dat kan of door installateur laten doen). Het lijkt dat hier e.e.a. wel mee te maken heeft omdat het paneel correct werkt.
Verder misschien ook nog even kijken dat u op het goede WiFi zit dus niet b.v. op het gasten WiFi dat b.v. van buitenaf/extern het deblokkeren niet lukt en als u in het hoofdnetwerk intern zit wel.
Ok bij de catalogus staat het volgende als het dit type buitenpost is: Voeding via Power-over-Ethernet (PoE) 802.3af. Mogelijkheid om een elektrische deuropener aan te sluiten (18 V, 4 A puls, max. 250 mA continu).
Also known as "Power-over-Ethernet" (PoE), the 802.3af specification provides 48 volts over 4-wire or 8-wire twisted pair. The 8-wire cable uses one twisted pair for the power, while the 4-wire transmits the power over the same pair as the data, but uses different frequencies.
Nou helaas switch bood geen uitkomst maar ik heb ontdekt dat als het donker is (nightmodus en lamp op de Buitenpost aanstaan) dan werkt hij niet. Als ik met de groot lichten van mijn auto op de Buitenpost schijn (denk dat nightvision dan uitgaat) dan werkt het wel. Dus er gaat daar toch iets fout. Ik zal vanavond even kijken of de lamp op de Buitenpost ook uitgaat als ik er licht op schijn.
Wij hebben ook sinds December 2022 het probleem dat openen van de poort (en kijken via de camera) met behulp van de Welcome app niet meer lukt.
We krijgen op de app wel het belsignaal binnen. De bedieningsfuncties (poort openen en buitenpost video) werken echter niet. Er komt steeds dezelfde foutmelding: “Niet geautoriseerd Geen rechten voor bewaking.”
Bij ons is dit probleem zowel overdag als ‘s avonds. Via binnenpost in huis werken videofunctie en het openen van de poort wel. Connectie via mobiel netwerk of WiFi heeft geen invloed. Systeem reset (30 min) hebben we uitgevoerd maar heeft niet geholpen.
De Welcome app heeft op 2 iPhones twee jaar lang probleemloos gefunctioneerd, en nu dus opeens niet meer. Wat kan er aan de hand zijn?
ps. ik heb dit probleem ook al gemeld via het helpcentrum van de Welcome app en telefonisch via Busch-Jaeger klantenservice (maar helaas nog geen enkele reactie ontvangen).
door Vondellaan25 10-01-2023 18:26
Ok vervelend, gaat het hier om twee-draads Welcome systeem met IP-gateway dan wellicht even een nieuwe vraag / apart artikel voor maken? Zodat we dit forum bericht voor Welcome IP houden? Daar zal ik dan nog wat dingen op reageren wat u kan nalopen (zelf heb ik pas ook soortgelijke problemen gehad).
door FreeatHomeUser82 11-01-2023 10:32