- 2,4K
- 1
- 1
Mijn nieuwbouwhuis krijgt overal vloerverwarming als hoofdverwarming is dit zinvol te koppelen aan Free@home?
Ik ben bezig met een nieuwbouwhuis en ik krijg alleen vloerverwarming als hoofdverwarming. Dit is zowel boven als beneden. Mijn brouwer zegt dat het geen zin heeft om dit aan Free@home aan te sluiten omdat je niet aan de verwarming moet komen en dat het te lang duurt als je de verwarming lager en hoger zet. Heeft iemand hier een andere mening over of heeft iemand wel de vloerverwarming aangesloten op Free@home?
Indien je de vloerverwarming wilt regelen op zone niveau is free@home een zeer goede mogelijkheid. Wij hebben in ons nieuwbouwhuis deze keuze gemaakt. Wij hebben een passief huis, dat wilt zeggen dat wij ons huis voornamelijk verwarmen met zonnewarmte en koelen met de circa 1,5 km slang op circa 2 meter in de grond. Wij meten vooral de temperaturen en passen dan de vloerverwarming temperaturen aan. Graag zou ik deze temperaturen willen voorspelen en zo de vloerverwarming/ koeling aanpassen aan het toekomstige weerbeeld. Zakelijk ben ik betrokken bij https://www.synikia.eu/ . Hier zijn wij aan zoeken naar het voorspellend gedrag en daarop anticiperen.
door Hertoglaan40 20-06-2022 08:54