- 130
- 1
- 0
Hoe Free@home wireless uitschakelen
Ik maak alleen gebruik van bedrade componenten binnen het free@home systeem. Het draadloos systeem wil ik uitschakelen Ik heb op dit moment aangevinkt om een externe antenne te gebruiken
Ik maak alleen gebruik van bedrade componenten binnen het free@home systeem. Het draadloos systeem wil ik uitschakelen Ik heb op dit moment aangevinkt om een externe antenne te gebruiken
Volgens mij is dit niet mogelijk maar antenne selecteren is wel een slim idee dan zal die niet heel sterk meer uitzenden zou je verwachten.
Het wireless wat ervoor gebruikt is een eigen wireless protocol van Busch Jaeger maar dit gaat wel via de 2.4 GHz zigbee kanalen CH11-CH26 meestal staat dit standaard op CH26 in het System Access Point omdat dit kanaal betreft frequentie het verst van kanaal 11 van het WiFi zit dus dan het minste overlap heeft. Dus dat misschien nog even checken in de instellingen?
Verder dan het WiFi punt in de meterkast dan op kanaal 1 of 6 zetten dan zit het sowieso ver van elkaar. Ook probeer ik zelf altijd verschillende wireless apparaten minstens 0.5m uit elkaar te plaatsen.
Commentaar geven op de vraag