- 10
- 0
- 0
free@home is een slecht product
Een paar jaar geleden heb ik een huis gekocht waarin free@home was 'ingebouwd'. Op zich werkt het prima, maar de fabrikant vertelt overal dat de installatie gekoppeld kan worden met Alexa en/of GoogleHome. Nou, ik ben al twee jaar aan het stumperen met GoogleHome. De koppeling GoogleHome - free@home ligt er om de haverklap uit. Eerst was dat alleen nadat er 'onderhoud' aan de server was gedaan, maar tegenwoordig is het helemaal niet meer aan de praat te krijgen.
Ik heb allerlei automatiseringen gemaak op basis van GoogleHome en free@home, en 9 van de 10 keer hoor ik dan een damesstem zeggen dat "de lamp plafond eettafel offline is". Of de "lamp gang". Of ik krijg een melding dat het automatisch lager zetten van de verwarming niet heeft gewerkt, want "ik kan free@home nu niet bereiken".
Het ergste is dat ik aan dat systeem vast zit. Alle verlichting hier in huis is tijdens de bouw aan BuschJaeger gekoppeld.
Ik heb nog weleens naar de klantenservice gebeld, en meestal is de zaak dan na een dag of twee weer in de lucht, maar nooit voor lang. Ik heb daarover in de afgelopen twee jaar meerdere berichten hier achtergelaten. En ik kan er niet bij dat 'ze' niet in staat zijn om dit voor eens en altijd op te lossen, terwijl zelfs in de app staat dat het prima met GoogleHome kan samenwerken.
Commentaar geven op de vraag