- 2,4K
- 4
- 4
Free@home en Google Home, ik krijg met Google assistant de screens niet aangestuurd.
Laatste dagen bezig geweest om mijn Free@home te koppelen aan het Google Home systeem. Prima gelukt, kan met spraak commando's lampen aan uit zetten etc, ging redelijk intuïtief Maar nu probeer ik de screens (2 stuks) mbv spraak commando open en dicht te krijgen. Dit lukt dus niet. Je kunt wel in de Google Home app een favoriet / shortcut maken die de screens bedient maar om de een of andere voor mij onbekende reden kun je dus niet met spraak commando's de screens bedienen. Als je in Google Home kiest voor 'Automatiseren', 'persoonlijk' en kiest voor 'actie toevoegen' , 'Smarthome apparaten aanpassen' zie daar eigenlijk alleen maar : Lampen, Scenes, speakers, schakelaars en mijn robot zuiger. Maar dus géén screens, terwijl als je in Google Home kiest voor 'apparaten' zie je daar dus wel de screens en de in Free@home gedefinieerde 'screen groep'.
Kortom: weet iemand waarom ik geen screens met voice commando's kan bedienen? of wat ik moet doen om dat alsnog met free@home te bewerkstelligen?
Commentaar geven op de vraag